Testimonio de Jordi: “cogí las manos manchadas de sangre y le unté en el traje para que se diera cuenta de que estaba sangrando, que estaba todo lleno, sumergido en sangre, y que qué esperaba ¿a que me desplomara en el suelo?”

[CAST] [CAT a continuació] Habíamos quedado con unos amigos para venir a la manifestación del 29 de marzo, de la huelga general, en apoyo a la huelga general. Me quedé un poco en el sitio donde estaba en primera fila pero a distancia de toda la movida y entonces cogieron y de repente empezaron a juntarse todo de policías, estaban haciendo cordón, cubrían todo lo que era la Ronda, cubrían lo que era Paseo de Gràcia. Y nada yo empecé a atar cabos, me giré para Portal de l’Àngel y vi que había otro cordón que cubría las salidas. Me giré para las Ramblas y vi que había otro cordón que cortaba las salidas y me temí lo peor, pensé ahora sí que va a empezar un ataque por parte de la policía y, bueno, efectivamente una furgona empezó a intentar atropellar a la gente, empezaron a avanzar en masa y a lo bestia todos los policías, todos en cordón, y al primero que cogían por enmedio le empezaban a pegar.



Estaba sucediendo delante mío, entonces no sé si fue por un ataque de dignidad o de rabia o de no sé, que yo cogí y dije no, yo de aquí no me voy a mover. Entonces se acercaron varios policías, varios mossos, y entonces se me acercó uno y me empezó a decir que me fuera y me empezó a pegar. Me pegó primero en la pierna, me pegó luego en el costado, me intentaba pegar luego por más arriba, yo me protegía con la chaqueta y, nada, como vio, o yo entendí, que él sentía que no me hacían ningún efecto los golpes que él me estaba dando, levantó la porra y me pegó en la cabeza. Me pegó y lo sentí a cámara lenta, vi toda su cara a cámara lenta, era como si dentro de esa cara, en esa mirada, no hubiera nada, simplemente rabia y mala hostia y vi lentamente como la porra se acercaba y me dio. Me dió, me hizo una brecha en la cabeza, yo no lo sentí, no me di cuenta de ello.Al final, me aparté un momento y empecé a notar que todo mi cuello lo sentía mojado, puse la mano, la miré y era todo sangre, una cantidad bestia de sangre, empecé a chorrear sangre, goteaba sangre por todos lados, quedé todo manchado de sangre: los zapatos manchados de sangre, los pantalones manchados de sangre… La gente se acercó hacia mí, me decían que me sentara, que me calmara, que si me encontraba bien, que si estaba mareado, que reposara. No me sentía mal, no sé si la subida de adrenalina o qué, pero no me sentía mal.

Miré donde estaban las ambulancias, vi que estaban aquí en Portal del Ángel, me acerqué, fui hacia ellas y había un cordón que evitaba que yo pudiera llegar a las ambulancias. Intenté cruzar el cordón y los mossos d’esquadra me retuvieron diciéndome que no, que no, que por allí no se podía pasar, que estaba cortado. Cogí y les ignoré, intenté cruzar igualmente, me cogieron, me volvieron a pegar otra vez, me dieron otra vez en las piernas y yo me giré, me dirigí hacia ellos diciéndoles que qué estaban haciendo, cogí las manos manchadas de sangre y le unté así en el traje para que se diera cuenta de que estaba sangrando, que estaba  todo lleno, sumergido en sangre, y que qué esperaba ¿a que me desplomara en el suelo? Me insistían en que no, que me esperara ahí que ya iban ellos a buscar a los sanitarios, pasé de ellos, unos amigos míos vinieron a apoyarme por detrás, a hacerles entender a ellos que necesitaba llegar a las ambulancias. No estuve pendiente de qué pasaba con mis amigos, yo simplemente tiré para delante, un mosso d’esquadra me cogió por el cuello, me apretó fuertemente en el cuello, me sujetaba por aquí, y era él el que me conducía allí. Yo me revolvía diciéndole que me soltara, que no me tocara, que me dejara, y no soltaba la zarpa en ningún momento, al final conseguí acercarme a unos 10 metros de los sanitarios, los sanitarios me vieron, se empezaron a acercar, me deshice del mosso d’esquadra y me acerqué para ellos, entonces fue cuando me subieron a una ambulancia y allí me trataron.

Luego me llevaron al ambulatorio Pere Camps, en Drassanes, y allí me hicieron toda la cura, me hicieron las placas, para ver si había algún hueso roto, alguna fijación, todo había salido bien. Vino un amigo, me hizo compañía hasta que me dieron todos los papeles para salir, y nada más.

La herida en la cabeza debe tener unos 6-7 cm, se veía carne viva porque pedí a una de las enfermeras que me hiciera una foto en el momento antes de coser la herida. Vi la foto, no sabía si mirarla pero la vi porque tampoco soy muy aprensivo en ese sentido. Luego tengo aquí, luego también me quedó el brazo entumecido, todavía me noto molestias, y me quedé un poco cojo un rato por un golpe aquí, me ha aparecido un morado aquí que no sabía ni que tenía, ciertas molestias en el hombro que tampoco me había dado cuenta que me habían pegado ahí… Bueno, en resumen, me dejaron fino, fino.

¿Qué sentí? Que nada jusfiticaba realmente que alguien tan pacífico como yo, que siempre evita buscarse problemas, que recibiera lo que recibió por parte de los mossos d’esquadra.

Lo que siento ahora es que van a salir impunes, ellos tienen todo de su parte para poder agredir a una persona de esta manera y en cambio nosotros si hacemos lo mismo en sentido contrario, seríamos víctimas de todo el peso de la ley. Presentar la denuncia es lo correcto y es lo que debo hacer, y ya no es sólo por mi, no sólo por mi, sinó por lo que pueda suceder a otras personas después o para dar fuerza a las otras personas que han sufrido lo que yo he sufrido ese día o en cualquier manifestación anterior.

[CAT] Testimoni de Jordi: “vaig agafar les mans tacades de sang i el vaig untar en el vestit perquè s’adonés que estava sagnant, que estava tot ple, submergit en sang, i que què esperava, a què em desplomés a terra?”

Havíem quedat amb uns amics per venir a la manifestació del 29 de març, de la vaga general, en suport a la vaga general. Em vaig quedar una mica en el lloc on estava a primera fila però a distància de tota la moguda i llavors van agafar i de sobte van començar a ajuntar tot de policies, estaven fent cordó, cobrien tot el que era la Ronda, cobrien el que era Passeig de Gràcia. I res, jo vaig començar a lligar caps, em vaig girar per Portal de l’Àngel i vaig veure que hi havia un altre cordó que cobria les sortides. Em vaig girar cap a la Rambla i vaig veure que hi havia un altre cordó que tallava les sortides i em vaig témer el pitjor, vaig pensar ara sí que va a començar un atac per part de la policia i, bé, efectivament una furgona va començar a intentar atropellar a la gent, van començar a avançar en massa i de forma bèstia tots els policies, tots en cordó, i al primer que agafeven pel mig el començaven a pegar.

Estava succeint davant meu, llavors no sé si va ser per un atac de dignitat o de ràbia o de no sé, que jo vaig agafar i vaig dir no, jo d’aquí no em moc. Llavors es van acostar diversos policies, diversos mossos, i llavors es va acostar un i em va començar a dir que me n’anés i em va començar a pegar. Em va pegar primer a la cama, em va pegar després al costat, m’intentava pegar després per més amunt, jo em protegia amb la jaqueta i, res, com va veure, o jo vaig entendre, que ell sentia que no em feien cap efecte els cops que ell m’estava donant, va aixecar la porra i em va pegar al cap. Em va pegar i ho vaig sentir a càmera lenta, vaig veure tota la seva cara a càmera lenta, era com si dins d’aquesta cara, en aquesta mirada, no hi hagués res, simplement ràbia i mala hòstia i vaig veure lentament com la porra s’acostava i em va donar. Em va donar, em va fer un trau al cap, jo no ho vaig sentir, no me’n vaig adonar d’això.

Al final, em vaig apartar un moment i vaig començar a notar que el meu coll el sentia mullat, vaig posar la mà, la vaig mirar i era tot sang, una quantitat bèstia de sang, vaig començar a regalimar sang, gotejava sang per tot arreu, vaig quedar tot tacat de sang: les sabates tacats de sang, els pantalons tacats de sang… La gent es va apropar a mi, em deien que m’assegués, que em calmés, que si em trobava bé, que si estava marejat, que reposés. No em sentia malament, no sé si la pujada d’adrenalina o què, però no em sentia malament.

Vaig mirar on hi havia les ambulàncies, vaig veure que eren aquí a Portal de l’Àngel, em vaig apropar, vaig anar cap a elles i hi havia un cordó que evitava que jo pogués arribar a les ambulàncies. Vaig intentar creuar el cordó i els mossos d’esquadra em van retenir dient-me que no, que no, que per allà no es podia passar, que estava tallat. Els vaig ignorar, vaig intentar creuar igualment, em van agafar, em van tornar a pegar de nou, em van donar un altre cop a les cames i jo em vaig girar, em vaig dirigir cap a ells dient-los que què estaven fent, vaig agafar les mans tacades de sang i el vaig untar així en el vestit perquè s’adonés que estava sagnant, que estava tot ple, submergit en sang, i que què esperava, a què em desplomés a terra? M’insistien que no, que m’esperés que ja anaven ells a buscar els sanitaris, vaig passar d’ells, uns amics meus van venir a donar-me suport per darrere, a fer-los entendre a ells que necessitava arribar a les ambulàncies. No vaig estar pendent de què passava amb els meus amics, jo simplement vaig tirar endavant, un mosso d’esquadra em va agafar pel coll, em va estrènyer fortament al coll, em subjectava per aquí, i era ell el que em conduïa allà. Jo em regirava dient-li que em deixés anar, que no em toqués, que em deixés, i no deixava anar l’urpa en cap moment, al final vaig aconseguir apropar-me a uns 10 metres dels sanitaris, els sanitaris em van veure, es van començar a acostar, em vaig desfer del mosso d’esquadra i em vaig acostar per a ells, llavors va ser quan em van pujar a una ambulància i allà em van tractar.

Després em van portar a l’ambulatori Pere Camps, a Drassanes, i allà em van fer tota la cura, em van fer les plaques, per veure si hi havia algun os trencat, alguna fixació, tot havia sortit bé. Va venir un amic, em va fer companyia fins que em van donar tots els papers per sortir, i res més.

La ferida al cap ha de tenir uns 6-7 cm, es veia carn viva perquè vaig demanar a una de les infermeres que em fes una foto al moment abans de cosir la ferida. Vaig veure la foto, no sabia si mirar però la vaig veure perquè tampoc sóc molt aprensiu en aquest sentit. A més en tinc aquí, després també em va quedar el braç entumit, encara em noto molèsties, i em vaig quedar una mica coix una estona per un cop aquí, m’ha aparegut un blau aquí que no sabia ni que tenia, certes molèsties a l’espatlla que tampoc m’havia adonat que m’havien pegat aquí… Bé, en resum, em van deixar fi, fi.

Què vaig sentir? Que res jusfiticaba realment que algú tan pacífic com jo, que sempre evita buscar-se problemes, que rebés el que va rebre per part dels mossos d’esquadra.

El que sento ara és que sortiran impunes, ells ho tenen tot de la seva part per a poder agredir una persona d’aquesta manera i en canvi nosaltres si fem el mateix en sentit contrari, seríem víctimes de tot el pes de la llei. Presentar la denúncia és el correcte i és el que he de fer, i ja no és només per mi, no només per mi, sinó pel que pugui succeir a altres persones després o per donar força a les altres persones que han patit el que jo he patit aquest dia o en qualsevol manifestació anterior.

Esta entrada fue publicada en Audiovisual, Testimonios y etiquetada , , , , , , , , , . Guarda el enlace permanente.

2 respuestas a Testimonio de Jordi: “cogí las manos manchadas de sangre y le unté en el traje para que se diera cuenta de que estaba sangrando, que estaba todo lleno, sumergido en sangre, y que qué esperaba ¿a que me desplomara en el suelo?”

  1. OviOne dijo:

    Infinita vergüenza.

  2. Pingback: Mossos sanginarios | ASAMBLEA VINARÒS

Deja un comentario

