Testimonio Thais

[CAT] [Más abajo CAST]

El meu nom és Thais. Sóc una noia de 30 anys. Us explicaré la història que jo vaig viure el dia de la manifestació 29m; un dia que mai oblidaré.

Feia estona que caminàvem de forma pacífica. Càntics, banderes, assegudes… era pràcticament el final del recorregut. Estava baixant el Passeig de Gràcia, seguint a la resta de gent que es manifestava, amb final a priori, i segons ens van dir, a Plaça Catalunya. Quan pràcticament ja havíem finalitzat la caminada vam començar a sentir com els Mossos carregaven. Nosaltres estàvem concretament en una botiga de roba situada a Passeig de Gràcia núm. 3 i els Mossos es trobaven just a Plaça Catalunya. Els sorolls de les escopetes carregades eren terribles. El so del tret era esgarrifós. No podia creure que estiguessin carregant contra una multitud de gent pacífica. Eren només les 18.30h i jo estava envoltada de gent gran i nens que acompanyaven els seus pares a la seva primera manifestació. Estava tan lluny dels Mossos, que de fet no vaig arribar a veure’ls. Escoltant el soroll bramat que sortia de les armes dels Mossos i veient que la cosa anava a més li vaig dir a la resta de companys amb els que vaig acudir a la manifestació que potser era el moment de sortir d’allà i tornar a casa. Comencem a caminar pujant el Passeig de Gràcia. Tot d’una la gent es va posar nerviosa. Van començar els crits, cops, caigudes… el grup que es manifestava feia escassos minuts amb mi de forma passiva i cívica va començar a córrer i refugiar-se. En cap moment vaig veure els anomenats “antisistema” al meu voltant. El meu grup i jo vam començar a córrer per desaparèixer de la zona. Just en aquell moment vaig notar un cop, de fet l’impacte més horrorós de la meva vida. Mai en la meva vida havia vist una d’aquestes pilotes. Dures, forts i grans.Vaig caure, vaig veure córrer la sang pel terra de Passeig de Gràcia. L’impacte em va donar en plena cara. Concretament a la galta esquerra provocant una perforació al maxil · lar.

Els meus amics em van treure d’allà com van poder i en Rambla Catalunya amb Gran Via van veure un furgó dels Mossos. Es van anar ràpids a sol·licitar una ambulància la qual mai va arribar. Fins i tot, un dels Mossos va dir que segurament m’hauria trobat una pedreta, quan tenia la galta perforada i sagnava sense parar… En aquell moment jo no tenia ni forces per parlar, però m’agradaria dir-li a aquell agent igual que a molts altres que no hi ha manera de justificar pilotades directes en una manifestació pacífica, ells no poden disparar directament. On estaven quan cremaven el starbucks? o ¿on eren quan organitzaven a Sants els actes vandàlics? potser és que no interessava en aquell moment carregar i això que durant tot el dia van haver grupets de policies secretes camuflats i fins i tot amb caputxes. Sr Puig, crec que no hi ha forma humana de defensar els seus actes ferint a tota la gent sense cap motiu, per defensar un dret que tant els va costar a les nostres generacions aconseguir: “Dret a vaga”. Manifestar-se pacíficament. Potser amb això vulguin que tinguem por de sortir al carrer per defensar el que creiem just. Però no senyors, ens fa més forts. Mai abans havia anat a una manifestació, vaig decidir fer vaga i manifestar-me pel meu descontentament amb la reforma laboral, crec que estava en el meu dret sinó ¿perquè convoquen una vaga general? Ara mateix supera la impotència de veure com es queden “tan amples” i suposo que com que no és la seva cara la que està ferida ni els queden cicatrius, ni els fa mal la mandíbula, ni se’ls mouen les dents, o els mata el dolor del oïda estaran rient com aquell Mosso al veure a Rambla de Catalunya. Potser Vostè, no es desperti enmig de la nit amb dolor per l’impacte de les seves pilotes de gomes. O potser tampoc surti al carrer amb por al mínim soroll. ¿Això és el que se suposa que he d’esperar de la seguretat que m’ofereixen? Amb aquesta carta només pretenc explicar la meva història. Posar en dubte l’actuació policial i de pas apropar-vos a tots el costat més humà i el costat menys humà d’una manifestació. Jo he tingut la mala sort de ser una víctima d’una resposta desmesurada però… ¿Què hauria passat si aquesta “piloteta” li impacta a un nen que acudia per primera vegada a una manifestació amb els seus pares? Tinc una marca per tota la vida però el que més em dol és el tracte que he rebut per part de les persones que han de vetllar per la meva seguretat.

Gràcies per dedicar un temps del vostre dia a llegir la meva carta i en conèixer el meu cas. Jo per desgràcia mai oblidaré el 29m, un dia que quedarà marcat en el meu cap i en la meva cara per sempre.

[CAST]

Mi nombre es Thais. Soy una chica de 30 años. Os voy a contar la historia que yo viví el dia de la manifestación; 29M un día que nunca olvidaré.

Hacía rato que caminábamos de forma pacífica. Cánticos, banderas, sentadas… era prácticamente el final del recorrido. Estaba bajando el Paseo de Gracia, siguiendo al resto de gente que se manifestaba, con final a priori y según nos dijeron en Plaza Cataluña. Cuando prácticamente ya habíamos finalizado la caminata, empezamos a oír como los Mossos cargaban. Nosotros estábamos concretamente en una tienda de ropa situada en Paseo de Gracia núm. 3 y los Mossos se encontraban justo en Plaza Catalunya. Los ruidos de las escopetas cargadas eran terribles. El sonido del disparo era estremecedor. No podía creerme que estuvieran cargando contra una multitud de gente pacífica. Eran sólo las 18.30h y yo estaba rodeada de ancianos y niños que acompañaban a sus padres a su primera manifestación. Estaba tan lejos de los Mossos, que de hecho no llegué a verlos. Escuchando el ruido atronado que salía de las armas de los Mossos y viendo que la cosa iba a más le dije al resto de compañeros con los que acudí a la manifestación que quizá era el momento de salir de allí y volver a casa. Empezamos a caminar subiendo el Paseo de Gracia. De repente la gente se puso nerviosa. Empezaron los gritos, golpes, caídas… el grupo que se manifestaba hacía escasos minutos conmigo de forma pasiva y cívica empezó a correr y refugiarse. En ningún momento vi a los llamados “antisistema” a mi alrededor. Mi grupo y yo empezamos a correr para desaparecer de la zona. Justo en ese momento noté un golpe, de hecho el impacto más horroroso de mi vida. Nunca en mi vida había visto una de esas pelotas. Duras, fuertes y grandes. Me caí, vi correr la sangre por el suelo de Paseo de Gracia. El impacto me dio en plena cara. Concretamente en la mejilla izquierda provocándome una perforación en el maxilar.
Mis amigos me sacaron de allí como pudieron y en Rbla Cataluña con Gran Via vieron un furgón de los Mossos. Se fueron rápidos a solicitar una ambulancia la cual nunca llegó. Incluso, uno de los Mossos dijo que seguramente me habría dado con una piedrecita, cuando tenía la mejilla perforada y sangraba sin parar…En ese momento yo no tenía ni fuerzas para hablar, pero me gustaría decirle a aquel agente igual que a muchos otros que no hay forma de justificar un bolazo directo en una manifestación pacífica, ellos no pueden disparar directamente. ¿Donde estaban cuando quemaban el starbucks? o ¿dónde estaban cuando organizaban en Sants los actos vandálicos? quizás es que no interesaba en ese momento cargar y eso que durante todo el día hubieron grupitos de policías secretas camuflados e incluso con capuchas. Sr. Puig creo que no hay forma humana de defender sus actos hiriendo a toda la gente sin motivo alguno, por defender un derecho que tanto les costó a nuestras generaciones conseguir: “Derecho a huelga”. Manifestarse pacíficamente. Quizás con esto quieran que tengamos miedo de salir a la calle para defender lo que creemos justo. Pero no señores, nos hace más fuertes. Nunca antes había ido a una manifestación, decidí hacer huelga y manifestarme por mi descontento con la reforma laboral, creo que estaba en todo mi derecho sino ¿para que convocan una huelga general? Ahora mismo supera la impotencia de ver como se quedan” tan anchos” y supongo que como no es su cara la que está herida ni les quedan cicatrices, ni les duele la mandíbula, ni se les mueven los dientes, o les mata el dolor del oído estarán riéndose
como aquel Mosso al verme en Rambla de Cataluña.
Quizás Usted, no se despierte en medio de la noche con dolor por el impacto de sus pelotas de gomas. O quizá tampoco salga a la calle con miedo al mínimo ruido. ¿Esto es lo que se supone que debo esperar de la seguridad que me ofrecen? Con esta carta sólo pretendo contaros mi historia. Poner en entredicho la actuación policial y de paso acercaros a todos el lado más humano y el lado menos humano de una manifestación. Yo he tenido la mala suerte de ser una víctima de una respuesta desmesurada pero… ¿Qué habría pasado si esa “pelotita” le impacta a un niño que acudía por primera vez a una manifestación con sus padres? Tengo una marca para toda la vida pero lo que más me duele es el trato que he recibido por parte de las personas que tienen que velar por mi seguridad.

Gracias por dedicar un tiempo de vuestro día en leer mi carta y en conocer mi caso. Yo por desgracia nunca olvidaré el 29M, un día que quedará marcado en mi cabeza y en  mi cara para siempre.

[ENG]

we need help with translations ;)

Esta entrada fue publicada en Testimonios, Uncategorized. Guarda el enlace permanente.

4 respuestas a Testimonio Thais

  1. ibaiKNY dijo:

    ánims Thais! som moltes les que anem “marcats” als nostres cossos amb les actuacions desmesurades de “les forçes de seguretat”:

  2. Anónima. dijo:

    Mucho ánimo Thais!
    me cabrea mucho que la policía ataque a personas como a tí , pero también me cabrearía mucho que a una persona la diesen un balazo en la cara por destrozar un starbucks (multinacional que explota a miles de trabajadores en todo el mundo)
    Estoy en desacuerdo con que la policía cargue contra una manifestación pacífica , pero también lo estoy con que golpeen a gente que lo único que esta dañando es una cristalera.¿Cómo podemos llegar a valorar igual el valor de un objeto que la vida de una persona?¿Nos hemos vuelto definitivamente locxs?
    Creo que los dos tipos de lucha son válidas , cada una con sus pros y sus contras claro.
    Pero creo que no hay que caer en el error de criminalizar a otrxs manifestantes que simplemente estan llevando a cabo otro tipo de lucha.
    Saludos y ánimos de nuevo.

  3. Fernando Laq dijo:

    Una abraçada Thais i ánims.

  4. remo dijo:

    Molta força Thais! Només per denunciar la teva injusticia val la pena asistir a una manifestació pacífica! Comunicant la teva experiència has despertat moltes consciències. Això és inhumà!

Deja un comentario

