Cinc dels ferits el 29M continuen ingressats

[CAT] [CAST a continuació]
Cinc dels ferits com a conseqüència dels aldarulls que es van produir a Barcelona durant la jornada de vaga general continuen ingressats aquest dilluns, quatre d’ells a l’Hospital del Mar i un cinquè a l’Hospital de Sant Pau. Els centres sanitaris preveuen que la majoria d’ells segueixin hospitalitzats uns dies. El ferit que està ingressat a l’Hospital de Sant Pau és un jove de 26 anys que denuncia que, com a conseqüència de l’impacte d’una pilota de goma, podria perdre la visió de l’ull dret. Fonts de l’hospital han assegurat que no ha perdut l’ull però que caldrà esperar els pròxims dies per veure quina afectació acaba tenint. Els de l’Hospital del Mar estan estables i en evolució favorable.

Un dels ferits ingressats és Angelo Cilia, un sicilià de 26 anys que viu a Barcelona, que ha denunciat, en declaracions a l’ACN, que una pilota de goma li va impactar al seu ull dret. Cilia gairebé dona per perduda l’esperança de recuperar la visió en aquest ull, tot i que fonts de l’hospital asseguren que no ha perdut l’ull i que caldrà esperar a com evoluciona per determinar quina afectació final tindrà. L’hospital no preveu que el pacient pugui sortir del centre fins la setmana que ve.
El jove continua ingressat a l’Hospital de Sant Pau i assegura que presentarà una denúncia contra els Mossos d’Esquadra un cop rebi l’alta. Cilia ha explicat que va resultar ferit sobre les set de la tarda quan baixava amb la seva xicota i un amic pel Passeig de Gràcia i arribaven a la plaça de Catalunya.
Cilia ha explicat que va ser sotmès a una operació que va durar unes quatre hores la matinada del passat divendres, on se li va intervenir el globus ocupar. Els metges miren de conservar com a mínim el globus ocular més per motius estètics que funcionals, ja que, segons relata que li van explicar els metges, no té ni la còrnia, ni el cristalí ni la retina senceres.
Pel que fa als quatre ingressats a l’Hospital del Mar, són quatre homes d’entre 22 i 36 anys. El seu estat és estable i favorable. Dos d’ells van haver de ser operats per ruptura de melsa, un altre presentava un hematoma a la paret abdominal i el quart una fractura costa, una contusió pulmonar i un hemotòrax lleu.
[CAST] Cinco de los heridos el 29m continúan ingresados
Cinco de los heridos como consecuencia de los disturbios que se produjeron en Barcelona durante la jornada de huelga general permanecen ingresados este lunes, cuatro de ellos en el Hospital del Mar y un quinto en el Hospital de Sant Pau. Los centros sanitarios prevén que la mayoría de ellos sigan hospitalizados unos días. El herido que está ingresado en el Hospital de Sant Pau es un joven de 26 años que denuncia que, como consecuencia del impacto de una pelota de goma, podría perder la visión del ojo derecho. Fuentes del hospital han asegurado que no ha perdido el ojo pero que habrá que esperar los próximos días para ver qué afectación acaba teniendo.Los del Hospital del Mar están estables y en evolución favorable.

Uno de los heridos ingresados es Angelo Cilia, un siciliano de 26 años que vive en Barcelona, que ha denunciado, en declaraciones a la ACN, que una pelota de goma le impactó en su ojo derecho. Cilia casi da por perdida la esperanza de recuperar la visión en ese ojo, aunque fuentes del hospital aseguran que no ha perdido el ojo y que habrá que esperar a cómo evoluciona para determinar qué afectación final tendrá. El hospital no prevé que el paciente pueda salir del centro hasta la semana que viene.

El joven permanece ingresado en el Hospital de Sant Pau y asegura que presentará una denuncia contra los Mossos d’Esquadra una vez reciba el alta. Cilia ha explicado que resultó herido sobre las siete de la tarde cuando bajaba con su novia y un amigo por el Paseo de Gracia y llegaban a la plaza de Cataluña.

Cilia ha explicado que fue sometido a una operación que duró unas cuatro horas la madrugada del pasado viernes, donde se le intervino el globo ocupar. Los médicos tratan de conservar como mínimo el globo ocular más por motivos estéticos que funcionales, ya que, según relata que le explicaron los médicos, no tiene ni la córnea, ni el cristalino ni la retina enteras.

En cuanto a los cuatro ingresados en el Hospital del Mar, son cuatro hombres de entre 22 y 36 años. Su estado es estable y favorable. Dos de ellos tuvieron que ser operados por rotura de bazo, otro presentaba un hematoma en la pared abdominal y el cuarto una fractura costa, una contusión pulmonar y un hemotórax leve.

Esta entrada fue publicada en Fotos, Noticias. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s