Testimonio Oscar

[CAT] [CAST]–> abajo [ENG]–>below

Vaig arribar a Plaça Catalunya a les 19:00. No tenia cap preferència per la manifestació a la que acudir. Suposo que tant sindicats majoritaris com minoritaris o el 15M tenen uns punts bàsics en comú: el rebuig a quelcom que perpetui les desigualtats i la violència estructural del sistema, però tot i així no tinc clar el meu bàndol. A aquella hora, al centre de Barcelona les xarxes 3G no funcionaven. Primer símptoma que les coses no van bé: paguen justos per pecadors. A Egipte, Mubárak també tallava internet. A Fontanella i a Ronda de Sant Pere hi han mossos barrant el pas a qui sap què. Davant seu, la gent s’hi encara,però tota la informació que rebo ve dels crits de la multitud, així que l’única cosa clara és que hi han mossos. Alguns dels meus acompanyants marxen i ens quedem dues noies més i jo. Ens situem a prop d’una estàtua eqüestre, davant de la Ronda de Sant Pere. Des d’allí veiem gent llençar coses a la policia i sentim els trets de bales de goma. Sabem que hi ha policia secreta infiltrada o almenys, que hi ha gent que no té res millor a fer que escoltar la ràdio amb auriculars el dia de vaga general en plena concentració. De sobte, la multitud trontolla. Alguna cosa passa però no sabem què. I ni rastre dels secretes. Ens retirem amb cautela a les jardineres de més enrere: no volem rebre però és que no poden fer-nos fora així com així. Els trets augmenten i comencem a cantar consignes de rebuig a la violència dels mossos.

En un moment determinat, la multitud es torna a agitar i sortim del parterre i fugim cap al costat Llobregat de la plaça a pas lleuger. Alguns corren, però de sobte, algunes persones comencen a cridar que no correm. És el més sensat, de cara evitar allaus humanes. Jo no sabia ni on eren els mossos respecte nosaltres i no tenia cap evidència de que estiguessin avançant cap a nosaltres perquè no m’havia girat, qui sap si per por a rebre una pilota de goma als ulls. En arribar a les jardineres de l’altra banda de la plaça, la nostra retirada es fa més lenta, perquè ens amunteguen per passar pels camins del mig i no haver de saltar tanques.

Tanmateix, amb prou feines tinc temps d’adonar-me d’aquesta circumstància perquè alguna cosa em llença al terra. Al principi només tinc la sensació d’estar caient, d’ofegar-me i la por de no saber que m’està passant. Després noto el mal, que puc respirar amb dificultat i m’atreviria a dir que em calmo: ja m’imagino que deu ser una piltoa de goma i que, com a molt, m’haurà trencat una costella (no és el cas). Algún dia m’havia de tocar el rebre. Entre dos persones de qui no en recordo ni la cara m’ajuden a alçar-me: l’embús s’ha desfet i em desplaço ràpidament cap al carrer Pelai, on m’he d’aturar a descansar per recuperar l’alè. Suposo que el cop m’ha tallat la respiració i entre que em costa córrer i la falta d’aire, la fugida deu haver estat bastant lamentable. De totes maneres, aviat una altra cosa reclama la meva atenció.

Una de les noies amb les que anava duu la caçadora tacada de sang. No és seva i em fa notar que jo també duc la meva dessuadora tacada. Algú ha rebut a la cara, i a jutjar per les taques (les de la meva dessuadora no eren moltes però no vaig aconseguir treure-les fins fa dos o tres dies), està perdent molta més sang que amb una esgarrinxada casual.

Segueixen pagant justos per pecadors: el Metro no para a Plaça Catalunya i, tornant cap a casa des d’Universitat, dóno voltes a la qüestió de la pilota de goma. Jo peso uns 80 quilos i la bala de goma 0,085 quilos (85 grams). La velocitat d’una bala de goma és de 200 m/s (dades d’stopbalesdegoma.org) si es dispara directament. Això, tot i el seu pes, és suficient per fer caure algú desprevingut. El cas és que aquesta velocitat només l’assoleixen si es disparen sense rebotar cosa que, fins on jo sé, no es pot fer pels riscos que comporta aquests  tipus de munició (i en diuen no letal, però que l’hi diguin a la família de l’Iñigo Cabacas –http://www.elmundo.es/elmundo/2012/04/10/paisvasco/1334072731.html- això). L’altra qüestió és que tampoc es pot apuntar per sobre de la cintura i el meu hematoma és sota l’omòplat dret, com es pot comprovar a la foto. Un moment!


He dit omòplat? És a dir, a l’esquena, oi? Doncs serà veritat que devien disparar-me SENSE CAP RAÓ i mentre jo JA ESTAVA FUGINT. Però bé, després de veure com ha rebut criatures, gent gran i com hi ha manifestants que ha acabat a l’hospital, estic tranquil, ja tinc bàndol: jo sóc dels violents. Sóc d’aquesta gent que ningú coneix i que han provocat destrosses que no arriben ni a la sola de la sabata de les que es van provocar, per exemple, a Londres –http://www.media.cat/2012/04/02/barcelona-capital-mundial-dels-avalots/-. I sóc dels violents perquè amb ells ells m’hi sento més segur: no han ferit ningú.

[CAST]

Llegué a Plaza Catalunya a las 19:00. No tenía ninguna preferencia por la manifestación en la que acudir. Supongo que tanto sindicatos mayoritarios como minoritarios o el 15M tienen unos puntos básicos en común: el rechazo a algo que perpetúan las desigualdades y la violencia estructural del sistema, pero aún así no tengo claro mi bando. A esa hora, el centro de Barcelona las redes 3G no funcionaban. Primer síntoma de que las cosas no van bien: pagan justos por pecadores. En Egipto, Mubarak también cortaba internet. A Fontanella y Ronda de Sant Pere hay mozos cerrando el paso a quién sabe qué. Frente a ella, la gente se todavía, pero toda la información que recibo viene de los gritos de la multitud, así que lo único claro es que hay mozos. Algunos de mis acompañantes se marchan y nos quedamos dos chicas más y yo.Nos situamos cerca de una estatua ecuestre, ante la Ronda de Sant Pere. Desde allí vemos gente tirar cosas a la policía y sentimos los rasgos de balas de goma. Sabemos que hay policía secreta infiltrada o al menos, que hay gente que no tiene nada mejor que hacer que escuchar la radio con auriculares el día de huelga general en plena concentración. De repente, la multitud se tambalea. Algo pasa pero no sabemos qué. Y ni rastro de los secretas. Nos retiramos con cautela en las jardineras de más atrás: no queremos recibir pero es que no pueden echarnos así como así.Los rasgos aumentan y empezamos a cantar consignas de rechazo a la violencia de los mossos.

En un momento determinado, la multitud se vuelve a agitar y salimos del parterre y huimos hacia el lado Llobregat de la plaza a paso ligero. Algunos corren, pero de repente, algunas personas empiezan a gritar que no corremos. Es lo más sensato, de cara evitar avalanchas humanas. Yo no sabía ni dónde estaban los mozos respecto nosotros y no tenía ninguna evidencia de que estuvieran avanzando hacia nosotros porque no me había girado, quién sabe si por miedo a recibir una pelota de goma en los ojos.Al llegar a las jardineras del otro lado de la plaza, nuestra retirada se hace más lenta, porque nos amontonan para pasar por los caminos del medio y no tener que saltar vallas.

Sin embargo, apenas tengo tiempo de darme cuenta de esta circunstancia porque algo me tira al suelo. Al principio sólo tengo la sensación de estar cayendo, de ahogarme y el miedo de no saber que me está pasando. Después noto el mal, que puedo respirar con dificultad y me atrevería a decir que me calmo: ya me imagino que debe ser una piltoa de goma y que, como mucho, me habrá roto una costilla (no es el caso) . Algún día me tenía que tocar el recibir. Entre dos personas de quien no recuerdo ni la cara me ayudan a levantarme: el atasco se ha deshecho y me desplazo rápidamente hacia la calle Pelai, donde me tengo que parar a descansar para recuperar el aliento. Supongo que el golpe me ha cortado la respiración y entre que me cuesta correr y la falta de aire, la huida debe de haber sido bastante lamentable. De todos modos, pronto otra que reclama mi atención.

Una de las chicas con las que iba lleva la cazadora manchada de sangre. No es suya y me hace notar que yo también llevo mi sudadera manchada. Alguien ha recibido en la cara, ya juzgar por las manchas (las de mi sudadera no eran muchas pero no conseguí sacarlas hasta hace dos o tres días), está perdiendo mucha más sangre que con un rasguño casual.

Siguen pagando justos por pecadores: el Metro no para en Plaza Cataluña y, volviendo a casa desde Universidad, doy vueltas a la cuestión de la pelota de goma. Yo peso unos 80 kilos y la bala de goma 0.085 kilos (85 gramos). La velocidad de una bala de goma es de 200 m / s (datos de stopbalesdegoma. Org) si se dispara directamente. Esto, a pesar de su peso, es suficiente para hacer caer a alguien desprevenido. El caso es que esta velocidad sólo lo alcanzan si se disparan sin rebotar algo que, hasta donde yo sé, no se puede hacer por los riesgos que conlleva este tipo de munición (y lo llaman no letal, pero que se lo digan a la familia del Iñigo Cabacas-http:/ / http://www.elmundo.es/elmundo/2012/04/10/paisvasco/1334072731.html- esto). La otra cuestión es que tampoco se puede asomar por encima de la cintura y mi hematoma es bajo el omóplato derecho, como se puede comprobar en la foto. Un momento!

He dicho omóplato? Es decir, en la espalda, ¿verdad? Pues será verdad que debían dispararme SIN RAZÓN y mientras yo YA ESTABA HUYENDO. Pero bueno, después de ver cómo ha recibido criaturas, personas mayores y como hay manifestantes que ha acabado en el hospital, estoy tranquilo, ya tengo bando: yo soy de ”los violentos”. Soy de esa gente que nadie conoce y que han provocado destrozos que no llegan ni a la suela del zapato de las que se provocaron, por ejemplo, en Londres-http:/ / http://www.media.cat/2012/04/ 02/barcelona-capital-mundial-dels-avalots/-. Y soy de los violentos porque con ellos ellos me siento más seguro: no han herido a nadie.

[ENG]

we need some help with transalations. Feeling like helping??😉


Esta entrada fue publicada en Testimonios, Uncategorized. Guarda el enlace permanente.

Responder

